Zašto da kreatin?

Zašto da kreatin?

Zašto da kreatin?

ŠTO JE TO KREATIN

Dnevne potrebe organizma za kreatinom iznose 2-3g, od čega oko 50% sintetiziraju jetra i bubrezi, a ostatak moramo unijeti prehranom ili sa dodatcima prehrani. Oko 60% od ukupnog kreatina pohranjenog u organizmu odnosi se na kreatin fosfat – bogati energetski izvor. Upravo je povećanje kreatin fosfata u mišićima glavni razlog zašto bi se trebao koristiti kreatin monohidrat(dodatak prehrani). Kreatin je jedan od najpopularnijih dozvoljenih dodataka prehrani među vrhunskim sportašima i mnoštvo istraživanja potvrđuje njegovu učinkovitost. Primjerice, godišnja prodaja u SAD-u premašuje 200 milijuna dolara (Šatalić, Sorić, Mišigoj – Duraković,  2016).

 

POVEĆAVA APSOLUTNU SNAGU I MIŠIČNU JAKOST

Razna istraživanja pokazuju pozitivne učinke kreatina u sportovima u kojima dominira jakost i brzinsko – eksplozivne motoričke sposobnosti. Povećanjem zaliha kreatin fosfata, povećava se i kapacitet resinteze potrošenog ATP-a iz ADP-a. što znači povećanje snage, brzine i brži oporavak između serija i ponavljanja (Šatalić, Sorić, Mišigoj – Duraković,  2016).

 

POVEĆANJE MIŠIĆNE MASE

Kreatin će vam zasigurno pomoći u povećanju mišićne mase, no u rekreativnom vježbanju je vrlo često krivo tumačena funkcija kreatina. Naime, visokim unosom kreatina (20-30g dnevno u fazi punjenja) u organizam, dolazi do zamjetnog povećanja TJELESNE MASE, što je najvećim dijelom posljedica zadržavanjem vode u unutarstaničnom prostoru. Nakon razdoblja od 5-7 dana, bilježi se prirast tjelesne mase od 1-1,5kg kod muškaraca i 500-750g kod žena. Kako onda kreatin pomaže u povećanju čiste mišićne mase? Ukoliko je unos kreatinom popraćen sa treningom jakosti i snage zasigurno će doći do hipertrofije mišića. Kreatin će vam poboljšati sposobnosti i odrađivati ćete jače i bolje treninge koji će rezultirati prirastom u čistoj mišićnoj masi (Šatalić, Sorić, Mišigoj – Duraković,  2016).

DA LI JE KREATIN ŠTETAN?

Vrlo često prevladava mišljenje da dugotrajno uzimanje kreatina može imati ozbiljne posljedice na zdravlje , posebno na funkciju bubrega, no istraživanja pokazuju da suplementacija kreatinom u razdoblju od čak 5 godina nema negativan utjecaj na zdravlje i funkciju bubrega. U 5-10% slučajeva javljaju se nuspojave poput mučnine, povraćanja i proljeva, no mogu se umanjiti uzimanjem kreatina uz obroke.

Valja napomenuti da ne postoje kontrolna istraživanja dugotrajnog uzimanja kreatina kod djece, pa uzimanje kreatina ne bi trebalo preporučivati djeci i osobama sa oštećenom funkcijom bubrega (Šatalić, Sorić, Mišigoj – Duraković,  2016).

ZAKLJUČNO

Kreatin je definitivno suplement koji će vam osigurati napredak u sportovima jakosti i brzine i eksplozivnosti, pa tako i u rekreativnom fitnessu. Poboljšajte svoje sposobnosti uz Labradine  C2 100% Creatine Ethyl Ester kapsule!