Zdravo ili nezdravo? Provjeravamo 10 namirnica!

Zdravo ili nezdravo? Provjeravamo 10 namirnica!

Zdravo ili nezdravo? Provjeravamo 10 namirnica!

Analiziramo 10 čestih namirnica i njihovu korisnost, odnosno štetnost. Saznajte više o crvenom mesu, jajima i kokosovom ulju!

7740179 Healthy or Unhealthy? 10 Common Foods Exposed

Tijekom godina dijetni specijalisti, ali i mnogi doktori govorili su da se pojedine namirnice treba izbjegavati u slučaju da želite gubiti masu, održavati kolesterol u željenim granicama ili jednostavno zdravo živjeti. 

Ja svojim pacijentima već godinama govorim da ako žele smršavjeti ili se zdravije hraniti ne moraju posezati za bezokusnim i neugodnim dijetama, već da pročitaju sljedeću listu koja govori o štetnosti i korisnisti pojedinih namirnica.

1.  Jaja.  Najnovija europska istraživanja demistificirala su povezanost jaja i srčanih bolesti te u potpunosti uklonili tu vezu. Žumanjak sadrži značajnu količinu proteina, cinka, kolina i vitamina A i D. Upravo se kolin dovodi u vezu s manjom stopom raka dojke u žena  Pripravak jaja s uljem koje sadrži za srce zdrave Omega 3 kiseline čine doručak bogat proteinima, dok je tvrdo kuhano jaje također dobro za lagani, visokopreoteinski doručak.

2. Crveno meso.  Priče oko nezdravog crvenog mesa su polu istine. Puna istina ovisi o tome kako je govedina uzgojena. Govedina koja se hranila umjetnim hormonima i antibioticima, naravno da nije zdrava. Dok je govedina koja se hranila travom - zdrava. Goveđe meso sadrži visoku razinu B12 i željeza koji su vam potrebni kako bi ostali zdravi i u starosti. 

3.  Morska sol.  Ova vrsta soli se često reklamira kao zdrava, zbog svog potpuno prirodnog sastava. Iako, svaka sol potječe iz mora, pa valja zapamtiti da je svaka sol - sol. A ona je sama po sebi štetna, pa se ne preporuča korištenje velike količine u prehrani.

4.  Banana.  Banane sadrže vrstu šećera kojeg vaše tijelo ne može apsorbirati. Zbog toga se u tijelu stvara masna kiselina koja omogućava smanjenje ukupnih masti u organizmu. Banane su također bez sumnje i energetske bombe. 

5.  Maslac od kikirikija.  Kao i crveno meso, tako je i jedan maslac od kikirikija zdraviji od drugog. Prilikom kupovine treba birati maslace koji su organski i punomasni, bez dodataka šećera. Varijante maslaca koji ne debljaju imaju manju količinu masti koju onda reduciraju puno većom količinom šećera, što je svakako negativna stvar.

6.  Ulje od kokosa. Prije je smatrano kao nezdravu hranu treba istaknuti da je čisto djevičansko kokosovo ulje jako zdravo za kuhanje hrane. Ono pomaže uklanjanju masti iz organizma i povećava razinu dobrog HDL kolesterola.

7.  Proteinske pločice. One su u redu ako ih koristite kao međuobrok ili povremeni nadomjestak za proteine. No, zbog velike količine šećera i ekstrakta sojinog proteina one nisu naročito dobre za vaše zdravlje. 

8.  Prirodni šećer.  Prirodni šećer se u vašem tijelu razgrađuje kao i industrijski. Zbog toga ova vrsta šećera nema zdravstvenih prednosti u odnosu na rafinirani. 

9.  Alkohol.  Istraživanja u posljednjih nekoliko godina govore da malo alkohola koji se pije na dnevnoj ili tjednoj bazi može poboljšati zdravlje. Tamno crvena vina sadrže antioksidanse koji mogu održavati srce zdravijima. Tamno smeđa piva sadrže zdravi dodatak koji također pomaže srcu i kostima. Ograničite se na 2 pića dnevno za muškarce, odnosno 1-2 za žene što je gornja granica za korisnost alkohola.

10.  Hrana bez masnoća.  Brojni prehrambeni artikli koji imaju etiketu "bez masti" su u pravilu manje zdravi od istih proizvoda s punom "porcijom" masti. Kako bi se nadomijestio gubitak okusa, razine šećera u takvim proizvodima su vrlo visoke što naročito šteti zdravlju. 

Naučite kako pravilno balansirati između zdrave i nezdrave hrane. S ispravnim balansom ćete biti zdraviji i brže gubiti neželjenu masu, a istovremeno nećete propuštati jesti neke od svojih omiljenih namirnica.


Mark Rosenberg, M.D.