Voda je izuzetno važna!

Voda je izuzetno važna!

Voda je izuzetno važna!

Voda je jako važna i u procesu mršavljenja i tijekom treniranja.

Da li i vi možda mislite da je vaša debljina uzrokovana suviškom vode u organizmu? Nekada, još za vrijeme mojih natjecateljskih dana, upao sam u zamku mišljenja da ću umanjujući unos vode tijekom priprema za natjecanje postići "ko’ od kamena isklesan" oblik svoga tijela. Uvriježeno mišljenje tih dana bilo je da će reduciranje unosa vode četiri do pet dana prije natjecanja, te upotreba diuretika na sam dan natjecanja biti pobjednička formula. I ja sam odlučio postupiti tako… 
Sve je išlo glatko s prehranom i treninzima. Kako su tjedni prolazili postajao sam sve mišićaviji i određeniji. Tada je došao i taj važan trenutak; trenutak kada sam umanjujući unos vode mislio postići super definirani izgled. Nisam mogao dočekati! Mogao sam do toga doći i puno teže, samo dijetom, ali ovo bi trebalo biti nešto stvarno specijalno….. čekajte samo da me vidi konkurencija! Počeo sam reducirati unos vode. Žeđ je bila velika, ali krenulo je… A onda je krenulo i "ispuhivnaje" mojih mišića! Sa svakim slijedećim danom moj odraz u ogledalu postajao je sve manji i mekši. Gubio sam veličinu i mišićni tonus! Izgledao sam izgubljeno. Na dan natjecanja ne samo da sam se osjećao slabo i jadno, već sam tako i izgledao. Naravno, nisam prošao dobro na natjecanju, ali sam naučio vrlo važnu lekciju: voda je bitna za čvrst, vitak, zdrav izgled. 
Srećom, načinio sam tu pogrešku rano, tijekom mojih teenagerskih natjecanja. Brzo sam naučio da ispravan unos vode pomaže mojoj tjelesnoj formi. Tijekom svoje natjecateljske karijere, obično unosim preko 3,5 l. vode dnevno, čak i u danima neposredno prije samog natjecanja. Kada god na to upozorim ostale takmičare, oni su začuđeni. 

Kako je to moguće?

Više od 75% našeg tijela sačinjava voda. Bez hrane možete izdržati tjednima, ali bez vode tek nekoliko dana. Voda je važna za probavljanje hrane, metabolizam, te sudjeluje u gotovo svakoj biokemijskoj reakciji u tijelu. Sluši i za izlučivanje toksina koje probavljaju bubrezi. U nedostatku vode, bubrezi ne mogu ispravno djelovati. 
Često me pitaju koliko vode unositi tijekom treninga i djete. Odgovor je: 3-4 litre svaki dan. Uzimanje puno vode je posebno važno kada pokušavate smršaviti. Unos veće količine vode može umanjiti apetit, odnosno želju za hranom.Imajte na umu da za vrijeme djete gubite određene količine masti, odnosno otpada koji mora na neki način biti uklonjen iz tijela. Voda je bitna za otklanjanje tog otpada. Ne ignorirajte signale žeđi! Do vremena kad osjetite žeđ vrlo je vjerojatno da ste već dehidrirali, odnosno izgubili pola do jedne litre vode. 
Ironično, ali "napuhnutost" koje se osobe na dijeti najviše boje upravo se događa zbog premalog unosa vode u organizam. Kada vode nema dovoljno, tijelo signalizira bubrezima da ograniče izlučivanje; sol se zadržava, a akumulacija vode u tijelu raste. To je mehanizam preživljavanja. Kada se to dogodi izgledat ćete "debelo". Postoji još mnogo razloga za nadutost. To mogu biti menstrualni ciklus kod žena, hormonalni poremećaji, reakcije na toplo okruženje, soli u prehrani, alergija na hranu, ili čak zdravstvene problemi s bubrezima ili srcem. U slučaju potonjeg nužne su konzultacije s liječnikom. 
Ipak, u većini slučajeva, pijenje više vode može biti adut za rješenje poremećaja balansa tjelesnih tekućina. Ako želite postići dobru formu i izgledati dobro, tada je ispravan balans vode u vašem organizmu vrlo važan. 

Evo nekoliko naputaka koji Vam mogu pomoći:

1. Pobrinite se da je kvaliteta vode koju pijete optimalna. Pijte vodu iz bočice ili investirajte u filter koji će pročistiti vodu iz slavine.
2. Minimalizirajte unos hrane sa visokim postotkom natrija. Pronađite u lokalnoj knjižari priručnik o količinama natrija u hrani kako bi izbjegli nakupljanje soli u vašoj prehrani.
3. Pijte puno vode svaki dan. Upamtite, ako su male zalihe vode u organizmu, vaši će bubrezi imati potrebu zadržavati vodu, što uzrokuje smanjenje izlučivanja štetnih tjelesnih tekućina. Stoga je naljbolje uzimati vodu konstantno tijekom cijelog dana. Moja uzrečica koju često volim ponavljati jest: "Da bi izgubili vodu – morate piti vodu" 
4. Uzimajte dobre multimineralne tablete svaki dan kako bi osigurali da vaši elektroliti ostaju u ravnoteži. Elektroliti uključuju: natrij, kalcij, klorid, kalij, magnezij i fosfor. Elektroliti reguliraju mnoge po život važne procese u svakoj stanici vašeg organizma. 
5. Znojenje i uzimanje diuretičkih napitaka (čak i kave i čaja) uzrokuje eliminaciju elektrolita iz vašeg tijela. Jedan od vodećih razloga iznenadnih srčanih napadaja u zdravih i mladih osoba jest upravo nedostatak elektrolita. 
6. Držite unos proteina u vašoj prehrani dovoljno visokim. Moja je preporuka gram proteina na pola kilograma vaše tjelesne težine. Uvrstite pileća i pureća prsa, ribu i krto meso u vašu prehranu, uz upotrebu vrlo kvalitetnog proteinskog pripravka kao što je ProV60 Multipurpose Protein Bland. Zajedno s elektrolitima, proteini pomažu pri regulaciji balansa vode u vašem tjelu. 
7. Ne rabite diuretike ukoliko vam ih nije prepisao vaš liječnik. Većina čudotvornih čajeva i napitaka za mršavljenje najobičniji su diuretici. Diuretici uzrokuju rapidni gubitak vode iz vašeg tijela te mogu prouzročiti disbalans elektolita, a to pak može uzrokovati ozbiljne zdravstvene poremećaje, pa čak i smrt. Upotreba diuretika za oslobađanje prekomjerne količine vode iz organizma vodi iluziji gubljenja težine. Tipično, taj način gubljenja težine je kratkotrajan. Naglo gubite na težini, a onda je ponovo dobivate. Upamtite, "da bi gubili vodu – pijte vodu". Uvrstite vodu u vaš program prehrane i treninga da bi postigli dobar izgled.